2020年12月14日月曜日

いざ 出陣!

12月も半ば。今年は冷え込み始めが早く、雪の便りも早かったのでシーズンも早くオープンできるかと待てど待てど…。中々冬将軍が降りてきてくれませんでしたが、ようやくベースの景色を一変するほどの降雪がありました。
パトロール隊長、各リフトスタッフ、早速板を担いで いざ出陣!!!!
The temperature went down, and we had the first snowfall early this winter.  We had expected the season to start early as well, but it didn't seem to start at all until the snow finally piled up at the bottom of the mountains.  Our patrols and lift staff are all headed to the slopes and lift stations.  "Let's get moving!"

朝の降りはテンションが上がる降りをしていました!
チケットセンターの屋根に10cmほどの積雪がありましたが、重めの雪は早速屋根を伝って地面に落ち始めていました。最初に降る雪はこれくらい重い方が根雪には良い感じです!
The snowfall this morning made us feel really excited!  There was about 10 cm of snow on the roof, and we saw heavy snows falling off the roof.  Those heavy snows will surely stay on the ground!

ベースで約10cmほどの積雪となりました。天気予報を見る限りでは…。明日以降の降雪も楽しみだ~!!  About 10 cm at the base area.  It's going to snow again, so we are expected to have much more snow!!
さて、本日各リフトスタッフが各セクションに向かいオープンの準備に向けて作業の1日でした!! パトロール隊長・LineEスタッフがスキー場上部まで行って計測すると50~60cmの積雪に!! この2日で中々良い感じの積雪となってくれました。
只今オープン準備真っただ中。もう暫くお待ちください!
All our lift staff had a busy day getting the chairlifts ready to be operated.  Up on the mountains was about 50~60 cm of snow!!  Please wait for another few days until 47 opens!!

0 件のコメント:

コメントを投稿