2021年2月16日火曜日

嵐の前の…ではなく、嵐の中での静けさ

早朝、営業開始前のベースエリアの様子。
写真では穏やかに見えますが、この時間帯から風が吹き始め、雪が飛ばされていました。

「今日は荒れそうですね~。リフト、ゴンドラ、動かせるかな?」「お客様はもちろんのこと、スタッフの皆さんも気をつけて!」そんな会話を交わして、それぞれの担当部署で業務を開始しました。

The above photo shows the base area early in the morning before the park opens.
It looks calm in the picture, but the wind started blowing at this time of the day, and the snow was being blown away.

"Looks like it's going to be stormy today.  Will we be able to operate the lifts and gondola?"  "Please be careful, not only for the customers but also for the staff!"  After having such conversations, each of us headed to one's assigned sections and started our day.  















予感的中!天気予報どおり?ベースエリアは、このとおり、強風で雪が舞うわ、スキー板やボードが倒れるわ、視界が真っ白になり、人の姿も隠れてしまいました。危ない、危ない。

Our hunch was right!  Was the weather forecast right?  At the base area, as you can see, the strong winds were blowing snow around, skis and boards were falling over, visibility was completely white, and people were hidden in the snowstorm.  How dangerous...













こんな時は、屋内で待機して、風が止むのを待ちましょう!と誰もが思ったのか、お昼にはピザハウスLUISが急に混みあいました。事務所からも厨房にお手伝いに駆けつけるほど。

「風、早く止まないかな?」滑りたくてしょうがないお子さん達。「慌てずゆっくり、おいしいピザをいただきましょう。」とお母さん達。外は大荒れでしたが、店内は落ち着いて和やかな雰囲気でした。

ちなみに、今日、Line-Eが一時運転見合わせとなりましたが、その他のリフト、ゴンドラは減速で運行し続けました。お客様が強風の中、無事に滑ってこられて良かったです。そしてスタッフの皆さん、お疲れ様でした。

Let's go inside and wait until the winds stop!  I guess that's what everyone thought.  The pizza house LUIS was suddenly crowded.  They were so hectic that some staff rushed from the office to help in the kitchen.

"Won't the winds stop soon?  The children were eager to go outside.  "Let's take some time and enjoy the delicious pizza," said the mothers.  It was stormy outside, but the atmosphere inside was calm and peaceful.

Incidentally, Line-E was temporarily suspended today, but other lifts and gondola continued to operate at reduced speed all day.  We are relieved that our guests were able to ski or snowboard safely in such strong winds.  And we thank you to all the staff for your dedicated work.

0 件のコメント:

コメントを投稿