2021年5月2日日曜日

雨の日のネタ

雨です。。。
雨の日は特にネタがありません…
という事でN婆に河童、もといカッパモデルをお願いしました。
最近ではポンチョと呼ぶみたいですね。
「はいポーズ」
なんとこのカッパはヨンナナオリジナルグッズが販売されていた頃のレアカッパなんです。
N婆さんは大切に保管されておりました。
このド派手な色合いがなんともいえませんね~。
It's raining...  What am I going to talk about on a rainy day like today?  Here's a photo of a 47 original rainwear which used to be sold.  One of our staff has kept it neatly.  How colorful...



ヨンナナマニアの方なら知っておられるかと思います
元ヨンナナ マスコットキャラクター「フランク君」
夏の格好でスキーをしている楽しいキャラクターですね。
If you are a big fan of 47, you would probably know who Frank is.  He used to be our mascot character.





ゴンドラから見えるウネウネしたコースは夏に始まるマウンテンバイクのコースです。
マウンテンバイク好き集まれ~!
This winding road is a course for mountain bikes, and it's open in the summer.  If you love mountain bikes, please come visit us in the summer!




さらにさらにゴンドラであがると
青々とした景色が見えてきました。
スキー場として雨は残念ですが、草木にとっては嬉しい雨ですよね。
Taking a gondola up, you can see greens.  Rains are not welcomed in the ski resort, but they are good for greens.






最近ゴンドラ降り場に設置されました「板汚れ落とし」
今まではブラシしかなかったのですが
これさえあれば春スキーあるあるの草とか土とかも綺麗に落とせま~す。
Besides brushes, now we have a shower for you to clean your equipment near the gondola base station.



かなり勢いが激しいのでこれは人には向けないように(笑)
It sprays very hard, so don't point at people.


 

0 件のコメント:

コメントを投稿