2020年12月28日月曜日

グッドコンディション!

気温高めの朝。どんより曇っていましたが、徐々にお日様が出てきました!
ベース周りの雪はしっとり湿雪になってきたので、上部も重くなったかなーと思い上に上がりましたが、しっとり気はあるものの、程よい軽さの雪!
写真はルート2で、LineC循環でのコースはとても滑りやすいGOODコンディションでした!
It was warm this morning, so I thought the snow on the mountain would be wet and heavy, but it was not as heavy as I thought.  The photo was taken on route 2.  The condition of the route 2 was great!

ルート4のパーク、『47PARKS』は昨日なかった5mBIGキッカーが再登場。今日も列がでていました。スノーメイクの比較的硬い雪でしたが、上手な方ばかりで調子良さそうでした。
There was a queue for a 5-meters big kicker set at 47 PARKS on route 4 .  The snow there was solid, but all advanced skiers/snowboarders were having fun!

今日から『ツリーライディングゾーン』がオープン!
47にはコースとコースの間のツリーのエリアが複数滑れますが、その中でも2つのエリアがメンバー専用のツリーエリアとなっています。事前に危険な個所や、滑走の際に注意していただきたいことをシーズンに1度初回に講習頂き、滑走可能になるプログラムです。
今日はイマイチの雪だったかもですが、この後の降雪の際は調子良さそうですね!!
Tree Riding Zones opened today!  There are several tree riding zones in Hakuba 47, and two of them are only for skiers/snowboarders signed up for the special zones.  There are some requirements to fulfill in order to be a member of the tree riding zones, and if you are eligible, you just need to attend a lecture on your first day of skiing/snowboarding at 47!

賑やかな2家族にお声掛けしました!
年末のお休みで、いとこ同士でスキーに来てくれました。
滑れる子と引っ張ってもらう子と、みんなで楽しそうに滑っていました。
年末年始でこれからご家族の姿も増えるのかな?
是非ご家族で滑りに来てくださいネ!!
I saw and talked to a family who visited Hakuba 47 with their relatives.  They looked so happy skiing all together!  We hope more and more families come during winter vacation!

0 件のコメント:

コメントを投稿