2021年1月1日金曜日

2021年が明けましたぁ~!!

English follows.
明けましたねー。2021年!
2021年も47をよろしくお願いします!!
昨日の大晦日を上回る、朝方からの怒涛の降雪。あっと言う間にすごい量の新雪となりました。今日はイベント尽くめで上部に行く暇がありませんでしたが、ベースからの写真でもしっかりパウダーを楽しむお客様のショットが撮れるほどのバフバフ!
新年早々バフバフ感を楽しんでもらえたんじゃないかと思います。
A happy new year!  May the new year be a good one for everyone!
We had tons of fresh snow - much more than we expected - today!  We had some new year events at the base area, and all the guests who took part in the events enjoyed fluffy powder snow!

いつもならお正月らしく、お神酒をお出しして、お餅を杵臼でついて、お雑煮を作って皆さまに振る舞い!!っと行きたいところでしたが、この新型コロナウィルスの感染拡大防止の施策として中止に…。
さて、それじゃ何しよう?! と言う話になり、 じゃ、ご来場の皆さまにご縁(五円)をお配りしては?!との話になり、今日はご来場のお客様にゴンドラで5円のプレゼンをを行いました。ご家族でもたくさんご来場いただきましたね。
Annually, we offer Sake and Mochi rice cake in soup, but not for this year as we need to prevent the spread of COVID-19.  So, we discussed what we could offer instead.  Then, we came up with the idea - offering 5 yen!  Because "fate" and "five yen" are both pronounced "go・en" in Japanese, we decided to make 5 yen offerings praying a good fate for our guests.

という事でファミリーのお客様が楽しめる47の元日のイベントはコレ!!
毎年恒例の小学生対象の宝探し大会!
ここ数年は雪が少なくてお宝が隠れない始末…。
しかし今年はその反動(?!)なのか、腰まで埋まる大雪となり、子供たちもお宝探しに終始ラッセルラッセルでした! お目当てのお宝にありつけたかなー?!
One of our popular, annual new year event is "Treasure Hunt" for children.  Over the last few years, we hadn't had enough snow to hide treasures, but the snow piled up this year made it easy for us to hide the treasures (made it difficult for children to find the treasures, though...).  The children were digging the snow that piled up to above their waist!

さぁ、こちらも毎年恒例の『スノーフラッグ大会』!
2本のフラッグのうち、1本はなんと、現金1万円!!!
もう1本は共通リフト券3枚!!!
金額としてはリフト券、そうはいっても現金が1万円、
さぁ、あなたならどちらを選ぶ?!
写真は見事全身雪に埋もれながら商品をゲットしたお二組。
終始お父ちゃんに、『パパがんばれぇ~』と声援してもらって見事1万円!
おめでとうございました~。
今晩、パパになにか美味しいもの食べさせてもらえるかな?!
楽しみですね!!!!!
Here's another event, "Snow flag contest."  The person who reached flags won prizes like 10,000 yen and lift tickets!!  Kids cheered their daddy crawling in the snow to get a flag, and the daddy won 10,000 yen!!  Congratulations!!!  I wonder what the family would spend the 10,000 yen on. 

0 件のコメント:

コメントを投稿