2021年1月26日火曜日

お昼下がり

昨日、今日と2日続けて快晴の朝を迎えました。
今日は午後に入ると薄い雲が広がり、白い空に変わりましたが、スキー場にはお昼下がりの日差しが差し込み何ともまったりな感じ。
It was sunny two days in a row.  It turned cloudy in the afternoon, but rays of light were shining through the clouds.  Looked really calm and peaceful.

3日前までの雨で緩んだ雪がこの2日間の冷え込みで一気にアイスモードになっていましたが、LineEより上部のR8は粉雪の状態。エッジがしっかりとかみつく感じですが、R2から下の各コースは緩んだ湿雪ががっちり固まりかなり硬いコンディションに。
硬いバーンがお好みの方にはとってもgoodなバーンです!
私の様なメンテナンスしていない板にはかなり手ごわいコンディションとなっています。
Slopes were icy since the rain we'd had 3 days ago melted the snow, and the snow was again frozen overnight because of the cold temperature.  Whereas the snow on Route 8 on top of the mountain was powder and easy to grip, the snow on Route 2 and below was densely packed down, resulting in a glass-like sheen on the surface that made it difficult to grip.  That's a very good condition for those who like hard, icy slopes, but not for those like me whose equipment is not well-maintained.

先日リニューアルした『47PARKS』も比較的硬めなコンディションでした。
ランディングすると、パーンと言った音が出たりすることもありましたが、さすが皆さん上手なので転倒することもないですねー。
昼下がりのパークもまったり感いっぱいな感じでした。
The condition of "47 PARKS" just opened the other day was also relatively hard.  Landing on the hard slopes, we heard "Pow!"  All the skiers/snowboarders there were so skillful that no one slipped or fell.

Hakuba47のパトロール。MAMMUTの今シーズンのウエアをまとった隊員の中にご覧の様なスノーボードで業務を行うスタッフが非常勤を合わせて4名います。
一見ご覧の様な大きな荷物を持つと不安定にならないのかなーなんて思っちゃうのですが、そこはさすがパトロール隊員。余裕な感じでサムズアップ!
これからもお客さまの安全をしっかりお願いしいまーす!!
Here's a photo of Hakuba 47 ski patrol in a MAMMUT uniform.  We have four patrol members who are on duty on their snowboards this season.  Doesn't it unstable to carry such a big, heavy thing on a snowboard??  That's a patroller!!  Thumbs up without losing his smile!  Thank you for ensuring the safety of our guests!!

0 件のコメント:

コメントを投稿