2021年3月22日月曜日

スキー場上部は雪!!

雲の広がるお天気の間から太陽が顔を出したり隠れたりした空模様の今日。
上部は雪が舞っていました。積もるほどの雪ではなかったのでちょっと残念😭。
太陽が出ると暖かさも感じましたが、スキー場の上部は キンッと冷え込みが続き、リフトに乗ってても 寒い!!と感じる今日でした。
ここ何日か春めいたお天気が続いていましたが今日は寒かったです!!

The sun seemed to have played hide and seek today.  It was snowing on the mountain, but the snow didn't pile up much.  We felt warm when the sun came out, but the upper side of the mountain was very cold.  We have thought the spring was here for the last couple of days, but it is not.  It was freezing!!

パークまで降りると降雪も無く、空気は冷たいものの春モード!
雪もザラメの柔らかい雪だったので各アイテム滑りやすかったですね。

It was not snowing around 47 PARKS.  The air was cold, but the slopes were covered with corn snow which is good for spring skiing! 

昨日は第3日曜日という事で『スキーこどもの日』でした。たくさんのKIDSが集まってくれましたが、今日も場内にはたくさんの子供たちが来場してくれてました👦👧!
ん?平日?と思いましたが、春休みですね!!!
今シーズンはお客さまも少ないので存分に滑れるのではないでしょうか?!
いっぱい滑って上手になってね~!!!

There were a lot of kids yesterday since it was a Kids Ski Free day.  Today, we saw many kids in our resort because their spring break has just begun!  Slopes are almost empty this season, so please ski/snowboard as much as you want and improve your skills!!

春めいた話題が出てき始めると気になるのはコースの雪ですよね~。
今のところHakuba47では目立って地肌が見えたりする箇所は無く、上から下までしっかりと全コース滑走可能な状態です!!
3月も後半に突入していて、雪解けも気になるところですが、圧雪チームをはじめ、出来るだけシーズン中に長く毎日ベストな状態にできるように頑張りまーす!!

When it comes to spring, we are concerned about the condition of the slopes.  We still have enough snow from the top to the bottom so far.  With our snowmaking team, we will do our best to keep the slopes as good as we can!!

0 件のコメント:

コメントを投稿