2021年3月8日月曜日

驚きの昼下がりの雲海!

LineCに乗っていて降り場に近づく上部で景色が開ける箇所でふと横をみると…。
えっ! 辺り一面に雲海😮!!!!!
これにはびっくりしました!この時間に雲海ができるのはめずらしく、いつも眺める朝日の当たる雲海とは別に、西日の当たる雲海にちょっと見とれちゃいましたね。

When I was on Line C and approached the station, I looked to the side and saw a beautiful sea of clouds!  Astonishing!!  It's rare to see a sea of clouds at this time of day, and I couldn't help looking at the sea of clouds with the evening sun.  It looked different from the sea of clouds that I usually see in the morning.

ゴンドラ乗車をしてたら何やらバンクが!
こちらは意図して創ったものではありませんが、昨日まで設置されていたポールを外して昨夜圧雪に入らなかったのでナチュラルバンクが出来上がっていました!
スノーボードのお客さま中心にガッツリ楽しんでいらっしゃいましたね。

I saw bonks when I was on a gondola!  This one was not intentionally created, but the poles that had been in place until yesterday were removed, and the slopes were not groomed last night, so the bonks were created naturally!  Everyone was having lots of fun, especially snowboarders were!

パークも絶好調でしたね!
雪は午後になってジャブジャブしているかと思いきや、お天気に似合わず何だか肌寒い感じ。雪は特に日陰を中心に『シャリ』っとして板も走ってとっても調子のよいコンディションでした!

The condition of the PARKS was also great!  I thought the snow was wet in the afternoon, but it wasn't as bad as I thought.  The temperature was so cool that it kept the slopes hard.

ココからの北アルプスの景色の手前にもしっかりと雲海が広がっていましたね。
ほぼリフト最終の時間にコースに出ましたが、何だか今日は綺麗な景色と良い雪に恵まれ得した気分👍!
明日もいい天気・良い雪になりますよーに!!

Northern alps were surrounded by the sea of clouds as well.  I headed to the slopes right before the lifts were closed for the day, but I was lucky enough to enjoy both the beautiful scenery and the good snow!  Hope the weather and snow are nice tomorrow, too!!

0 件のコメント:

コメントを投稿