2021年3月2日火曜日

雨から雪へ!! GOODですよ!

午前中から雨が降り出し、お昼過ぎまではベースエリアでは雨が降っていましたが、午後からはベースでも雪に変わりました!! 
写真はLineC降り場の1450。しっかりと雪になりましたよー。
雪はちょっと氷っぽい雪でしたが積もり始めた雪は柔らかい下地の上に気温も冷えてきて氷っぽい雪なので滑走面は『シャリ』っとした感じ!
板が走って中々のGOODコンディションでした!!

It had been raining all morning, but it started snowing in the afternoon.  At around Line-C chairlift station, what we call 1450, there was enough snowfall.  Because of the cool temperature, the slopes were icy, but underneath was soft snow.  Good conditions for skiing/snowboarding!! 

先日できた、フリーダムコースの『クロスコース』!
しっかりとスタートゲートも設置され、ミニとは言え本格的なコースが常設されています。
初心者の方も楽しいですよね。皆さん起伏のあるコースを楽しんでいましたが、今日の雪ならこけてもいたくないしこちらもGOOD。

This is the "Cross Course" within the Freedom Course.  There is a gate for the starting point, and the course is authentic though it is small.  It's good for beginners, too.  People were enjoying the undulating course.  As the snow was soft, there was no need to worry about getting hurt by falling down.

踵の浮くテレマークスキーをされている方を見かけました。
比較的春のザラザラした雪になるとテレマークスキーをされる方をよく見かけますが、今の雪ももう春のような雪ですね。テレマークスキーをするのに最適な雪でした。
新雪が溶けて湿雪になると逆にストップ雪になって滑りにくいのですが、今日の雪はテレマークスキーにもGOODでした!

I saw a skier enjoying free heel telemark skiing.  There will be more people who enjoy telemark skiing in spring when corn snow is seen on the slopes, but the snow we have now is already like the corn snow in spring.  Normally, fresh snow becomes wet, it is not suitable for skiing, but the snow we had today was perfect for telemark skiing!

朝のパトロールからのコースコンディションリポートに、R3は『未圧雪』と表示されているパターンが多いのですが、今日の表示は『コブ』になっていました。
そろそろ出来始める時期ですかね。 でもまだ3月入ったばっかりなんだけどなー。
もう少し新雪が欲しいなーと思うところですが、このコブはこのコブでGOODですね!

In the course condition report from our patrol in the morning, Route 3 is usually marked as "ungroomed", but today it was marked as "bumpy".  Bumps might be naturally formed soon.  It's just the beginning of March yet, though.  We feel like we would like much more fresh snow, but the bumps are also good!

0 件のコメント:

コメントを投稿