2022年12月18日日曜日

まーっ白!Whiteout! (English Follows)

今日も終日雪でした。

今日はスキー場上部で風も出て上部は時折の吹雪で真っ白でした!!

そして日中も寒かったです…。LineCの保護ネットに積もる雪もだんだんと増えてきました!
A vey snowy day on the mountain. Visibility was poor but snow conditions were pretty good. The net below LINE C accumulates fresh snowfall!

R2で被写体を待っていたら見覚えのあるウエアが滑ってきたのでパチリ。

我がパトロール隊員です。

オープンから圧雪が入っていないのでコブもあればちょい荒れの所もありでしたが、雪は軽めの雪で滑りやすかったです!

いいスプレーが上がります!
Route 2 is ungroomed so customers can fully enjoy the thrill of natural, powder snow. Althought in this picture our ski patrol staff are testing the area.
Just be careful of some bumps which can't be seen.

今日は第3日曜日でした。

第3日曜日は、12月~4月、そして5/5(金・祝)が『スキーこどもの日』になっています。

もともと未就学児のお子様はリフト券は無料なのですが、第3日曜日は小学生のお子様もリフト券が無料になります!

今週末も多くのお子さんやご家族をお見掛けしました。今月の第3日曜日を逃した方は是非1月の第3日曜日にお越しください!!
Ski Kids Days is held on the 3rd Sunday of every month! Up to 12 years old can ski for free. Visit our staff & grab a ticket from the ticket window.


昨日はクローズだったR1下部の一部も今日はオープン!

下山コースもフルオープンになりました。
スノーメイキングの雪も混ざっていましたが、比較的新雪がしっかり乗ってて快適に滑れました。

明日も雪予報~。ドカッと来るかどうかは分かりませんが、この時期の降雪は特に嬉しいですね!!
Top to Bottom is now open!! The snowmaking team is working very hard to make a solid base together with the natural snow. 
We're expecting failry good snowfall tomorrow, but we're not sure if we'll get a pounding or just a little...it's nice though at this time of the year.🎅⛄

0 件のコメント:

コメントを投稿