2023年1月10日火曜日

爆風ちゃん Wind blown (English Follows)

久しぶりに降ったぞー!!と喜んだのも束の間。

リフトスタッフからの連絡で、上部は超爆風との事! それも尋常ではない猛烈な爆風との連絡が入り、今日は五竜とは繋がらないかなーとLineEが動かない事だけ頭に浮かんだ呑気な事を考えていたら、LineCも強風見合わせになってしまいました…😭

LineC降り場付近の段差が作り出したこの雪庇の大きさがその風の強さを物語ってますね…。 It hasn't snowed in a long time! I was so happy for a short while. Then the lift staff informed us that there was a gale blowing at the top!  I was thinking that Line E was not going to be connected to Goryu today, but then Line C was also suspended due to strong winds... 😭. We're sorry for the wild weather.

今日のLineCとLineEに対しては絶望感を持っていたのですが、なんと、15時前からLineCが運行開始!!!

まさかの運行開始にすぐに飛び出てコースに出ましたが、辛抱強く待っていたお客様の、パウダー天国になっていました!!

この写真、一瞬何が写ってるの?熊笹の葉っぱだけ? と思っていたら滑っている方もちゃんと写っていますよ!!!!!

と言うくらいのバフバフな感じでした!

I was feeling desperate and then Line C started running before 3pm!
Many people were waiting, and they jumped out of the car and headed out to the course, it turned out to be a powder heaven for those who waited so patiently!

雪は爆風でパックドされた、密度の濃いドライな雪。

ドライなのですが、あまりにも強い圧力でパックされているので少々重めに感じてしまう雪でした。

が、ご覧の通り、リフト運行終了時にもまだまだパウパウが残っています!

そしてTRZは今日は終日クローズでしたので明日が楽しみですね!!

明日は朝一狙っていきましょう!

The snow was packed by the blast and was dense and dry.
But as you can see, there is still some pow-pow left at the end of the lift operation!

TRZ was closed all day today, so we are looking forward to tomorrow!

ゴンドラ山麓駅横で何やら造作中のご家族。

何作ってるのー?と聞くと、かまくら~と返事が返ってきました!

だんだんお山が大きくなってきたぞー!立派なかまくらが出来るかな?!

がんばって~!!!!!

I spotted a family is building something next to the gondola base station.

What are you making? They replied, "Kamakura!
The Kamakura is getting bigger and bigger! Have fun little kids!

0 件のコメント:

コメントを投稿