2023年1月8日日曜日

三連休中日は Long Weekend (English Follows)

三連休中日の今日も賑わいました!

コース上にはウエアのカラフルな色で溢れ皆さま楽しんでいらっしゃいましたね。
A sea of colours on the slopes of Hakuba 47. Great to see everyone having a bonza time!

15時頃のスキー場上部は濃い霧に包まれていました。

「前が見えないよ~」と言いながら滑っていたちびっ子も上手に滑っていました。

空気は冷たい感じもするのですが暖かくなってきてるのでしょう。霧がガッツリな感じでした。
By 3pm it was foggy and the temperature had dropped a little.

歩く様に滑るテレマークスキーの方も多く見かけました。

とっても不安定に見えるテレマークですが足のチカラがとっても必要な気がするのですがどうなのでしょう?!

スキー場下部に進むにつれ、徐々にしっとりな雪に変わってきましたがテレマークスキーだと滑りやすいのかな?!

I saw many telemark skiers, skiiing as if they were walking.
Telemark skis look very unstable, but I think they require a lot of leg strength.

As we skiied down the lower part of the ski resort, the snow gradually changed to moist snow, but was it easier to ski with telemark skis...? Maybe?

今日はゴンドラに乗っているとお散歩中のカモシカさんに会う事が出来ました!!

47にはたまに皆さまの見える所にカモシカさんが出てきてくれるのですが、ベースエリアから登っていくゴンドラ線下の急斜面でよく見ることが出来ますよ。

カモシカさんにも会いに来てくださいね~!!

Today, while riding the gondola, we saw a Japanese serow (Kamoshika) out for a walk!

We sometimes see the Kamoshika in 47 where everyone can see them, and you can often see them on the steep slope below the gondola line that climbs up from the base area.

0 件のコメント:

コメントを投稿