2023年1月20日金曜日

ダイアモンドツリー!Diamond in the sun (English Follows)

昨日に続いて青空広がる気持ちの良い朝でした!

昨日は上部の木々は雪が乗って白く雪化粧していたのですが、光が当たるとキラキラと光っていて、今日も見れるかなーと上部へ上ると、白の雪化粧は無くなっていたものの、木々に張り付いた氷に光が当たり、ダイヤモンドの様に光り輝いていて目を奪われてしまいました😍

ダイヤモンドツリー!と勝手に名付けてしまいましたが、なかなか見れない光景に思わず枝の近くまで行きましたがとにかくキラキラ✨だらけでとても幻想的でした!! It was a beautiful morning with blue skies, just like yesterday! The trees on the top of the mountain were covered with white snow, but when the light hit them, they glistened. I went up to the top to see if I could see them again but, the snow had disappeared. The light hit the ice on the trees and it shone like a diamond, catching my eyes!

コースはとにかく硬い!!

のですが、その上に粉雪も乗って気持ちよく滑れました!!

下地が硬いのでエッジのメンテナンスは必要ですよ~。

でも今夜から雪予報も出ているので明日は大丈夫かな?!
Hard packed on come courses until mid-morning when it soften up again.
Ride safely and control your speed.

昨日に続きゴンドラの線下でお散歩中のカモシカちゃん。

ほぼ同じところで日向ぼっこ(?!)していました。

皆さんが滑っているのを見守っているみたいでしたね。

47のゴンドラ下の急斜面辺りをよくお散歩していますよ。是非探してみてください!

What kind of animal is this? Who has seen it roaming the snowlands.
The Japanese serow..KAMOSHIKA in Japanese is a protected species.
Resembling a deer or even a cow depending on which way you are looking at it.
They live in the mountains and are very mysterious and keep to themselves.
Please don't scare them or bother them as they are harmful. I think they are the gods of the mountains.

アキアボートを引くスノーボーダー!

今日は中部スノーボード協会の講習が行われていました!

最近ちらほらと見かけるスノーボードのパトロールさん。

スノーボードでもしっかりとパトロール業務が出来ますよ!! 未来のスノーボードパトロールさん、更新のパトロールさんの講習は皆さん真剣そのものでした~!

Snowboarders pulling the Akia boat! (Patrol Rescue Boat)

There was a Chubu Snowboard Association class going on today and not just any class, a snowboard patrollers class.
Many of these students can patrol well on a snowboard! 
They are the future snowboard patrollers and are all very serious about their training.
Thank you! Keep us safe!!

0 件のコメント:

コメントを投稿