2023年1月25日水曜日

パ・ウ・ダー だ!POW POW (English Follows)

久しぶりの雪! まとまった雪!

ここ最近はコレを待っていました!!

しかし困ったことに風も出てしまい、今日はもしかしてこのままオープンしないんじゃないか…と思いましたが、ゴンドラ・LineAは定刻で運行! LineCとLineEも風の影響で送れはしましたが運行しました!! おかげで皆さんPOWPOW祭り!

楽しんで頂けましたでしょうか?!
We've been waiting so long, finally the snow storm arrives in Hakuba.
Superfine and light powder! 30cm + overnight.
But the chill factor has also hit as predicted... 

期待していたほどの新雪はコース上にはありませんでした…。

なぜ?!

昨夜も今日も風が強かったせいでほぼほぼコースの雪は飛ばされてしまっていました。

R2は比較的雪が残っていましたが時折カリっと下地が出ていてびっくりな感じでした。

そのR2を取り巻くTRZゾーンはいい具合に雪がついていて皆さん楽しんでいらっしゃいましたね!
Check out our Tree Riding Zone (TRZ) and make sure you watch the safety briefing, sign the waiver and collect your own membership card for the season!!
200yen to join.

LineCがオープンしてR3を滑ってくるお客様を待ち構えていましたが、R3は皆さん、かなり苦労していたように見えました。

見た目は良かったのですが、思ったより雪が付いてなくて下地のコブが出ちゃってたんですね。見た目のフラットと下地の凸凹にちょっと難しいコンディションだったようです…。
Line C opened a little later than expected, but we ran it on slow speed to transport our guests to some of the most popular spots.
Pretty good conditions, maybe some of you are tired? Sore legs?
For expert skiers, you might have noticed that the moguls were filled in a little at Route 3 and it was very nice to ski this today. Well, you need to be an expert to enjoy it!!

ニュースで報道されている通り、今朝は冷え込みましたね!

ベースで気温が-10℃以下になる時はガッツリ晴れて放射冷却が掛かった時になる場合が多いですが、今日みたいな雪のコンディションでベースも-10℃以下、上部がそれ以下っていうパターンは中々珍しいです。

今日の日中はLineEの山頂でなんと、-22℃まで下がりました!

皆さん、体が冷えているかと思いますので、しっかり暖かいお風呂に入って暖かい美味しいもの食べて体を休めましょう~!
Keep warm ,refuel and ride this week as much as you possibly can because the snow is amazing but it's damn COLD!
Hit the onsen once you have finished and enjoy a Hakuba 47 beer once you are out and back home or I recommend a hot hojicha (roasted barley tea).

At Line E it got down to -22℃...Freezing

0 件のコメント:

コメントを投稿