2023年1月6日金曜日

いいコンディションで来てますよー!Better & Better ( English Follows)

スカっっっっとは晴れないのですが、比較的明るい空でした。

気温もそこまで下がらず比較的滑りやすい穏やかな1日になりました。

LineCを降りた、通称『1450(イチヨンゴーマル)』では写真を撮る方が多かったです。

スカっっっっと晴れていれば北アルプスどーん何ですけどねー。

外国からのお客様が多く、英語での会話が飛び交っていましたよ。

The skies was relatively bright, though not completely clear. Many people were taking pictures at 1450 (Ichiyon Gomaru) as it is commonly called, off Line C. If it had been clear and sunny, there would have been a lot more people taking pictures of the Northern Alps.

We can see more and more visitors from abroad and many conversations were held in English. Thank you for coming to Hakuba 47💘

R3です。

一昨日はパウダーでしたが、昨日今日でご覧のようなきれいなコブになりましたね!

見た目通り(?!)コブは柔らかい粉雪でとっても滑りやすかったです。

私のようなコブの苦手な者はこれくらいの柔らかさじゃないと滑れません…。😫

エキスパートじゃない方でも楽しめそうなコンディションでした!

Route 3 in this picture shows today's beautiful bumps!

They were covered in soft powder snow and very easy to ski.
For someone like me who is not good at bumps, this was fairly soft.... 😫.
Even non-experts could enjoy the conditions!

明日からいよいよ3連休ですね!

このコンディション、明日もキープしてくれそうなお天気。

3連休は是非穏やかなお天気でいてほしいですね~!!

Tomorrow, the 3 day weekend will begin! The national holiday is the coming of age day for young Japanese. 20 years old!! Congratulations and welcome to society!

ゴンドラ降りたらちびっ子担ぐ父ちゃんが、そしてもう一組見つけてお写真撮らせてもらいました。

一歳三か月と九カ月のちびっ子。滑りだす前からお父ちゃんの背中の後ろで既にzzzでした!

滑る時には起きるのか?! それとも心地よい揺れで更に爆睡するのか?!

気持ちよさそうなちびっこ達でした!!

When I got off the gondola, I found a father carrying a little boy and another couple carrying their kids on their back. The children were sleeping.  Just one year, three months and nine months old! 

0 件のコメント:

コメントを投稿